NAZIV PROJEKTA: „Međunarodno povezivanje vježbeničkih tvrtki“  YOUNG ENTREPRENEURS IN EUROPE

- program se provodi u sklopu Erasmus+ projekta (područje KA2, školsko strateško partnerstvo)

- sudionici: Spojená škola, Detva (Slovačka), IISS "Ilaria Alpi - E. Montale", Rutigliano (Italija), Srednja škola Koprivnica (Hrvatska), I.E.S. Juan Ciudad Duarte, Mesto Bormujos (Španjolska)

OPIS PROJEKTA:

Kreiranje međunarodnog ozračja za poslovanje vježbeničkih tvrtki iz zemalja partnera. Koordinator projekta je škola iz Slovačke, a partneri su škole iz Hrvatske, Italije i Španjolske. Projekt započinje 1. listopada 2018., a završava 31. kolovoza 2020.

U sklopu projekta planirane su dvije mobilnosti nastavnika u Slovačku i Italiju (2 nastavnika iz svake zemlje partnera), te 4 učeničke mobilnosti (Slovačka, Španjolska, Hrvatska i Italija). Iz Srednje škole Koprivnica na svakoj će učeničkoj mobilnosti sudjelovati 6 učenika u pratnji jednog nastavnika. U projektu sudjeluju učenici 3.A i 3.B razreda (učenici koji u svojem nastavnom planu i programu imaju predmet Vježbenička tvrtka/Strukovne vježbe).

Aktivnosti:

1) POSLOVANJE VJEŽBENIČKIH TVRTKI

• razmjena informacija o načinu pisanja poslovnih pisama
  • izrada kataloga i ostalih promotivnih materijala
  • sudjelovanje na nacionalnim i međunarodnim sajmovima vježbeničkih tvrtki
  • organizacija sajma u školi
  • izrada riječnika ekonomskih riječi

2) DAN KARIJERA

• izrada video CV-a
  • vježba za pristupanje razgovoru za posao
  • izrada Vodiča europskog tržišta rada

3) VODIČ ZA POKRETANJE POSLOVANJA U SVAKOJ ZEMLJI

• legalne osnove za osnovanje poduzeća
  • načini financiranja
  • osnovanje start-up poduzeća
  • opis poduzetničke klime za mlade poduzetnike u zemlji

6 MOBILNOSTI :

1. Mobilnost 2 nastavnika (Slovačka) - siječanj 2019.

2. Mobilnost 6 učenika i 1 nastavnika (Slovačka) - travanj 2019.

3. Mobilnost 6 učenika i 1 nastavnika (Italija) - rujan 2019.

4. Mobilnost 6 učenika i 1 nastavnika (Španjolska) - ožujak 2020.

5. Mobilnost (Hrvatska) - travanj 2020.

6. Mobilnost 2 nastavnika (Italija) - lipanj 2020.

1. učenička mobilnost - Detva, Slovačka

1. dan
sudionici iz Italije, Slovačke, Španjolske i Hrvatske okupili su se povodom prve mobilnosti u Detvi.
Dan započinje doručkom, a prilikom dolaska u Spojenu školu, ravnatelj nam želi dobrodošlicu. Učenici su održali prezentacije o regijama iz kojih dolaze i kroz društvene igre nastojali što bolje upoznati jedni druge. Svi zajedno posjećuju Masarykov dvor u Viglešu gdje slušaju prezentaciju o poduzetničkom pothvatu pomoću kojeg su nekad stare ruševine pretvorene u turističku atrakciju, wellnes, hotel.

2. Dan
Nakon doručka krenuli smo na farmu konja koja se nalazi na 900 m nadmorske visine.
Svi zajedno jahali smo konje i poslije smo imali ručak u prirodi, koji nam je pripremio domaćin farme.
Oko 13 sati vratili smo se u školu gdje smo se pripremali za sutrašnji sajam na kojem ćemo predstavljati proizvode, hranu i običaje naše regije.
Pratite nas i sutra uz izvješće o sajmu.

3. dan
Ranom zorom krenuli smo za Žiar nad Hronom u kojem se održavao sajam Vježbeničkih tvrtki. Pripremivši materijal za sajam dan ranije, danas nam je preostalo postaviti štandove i proizvode iz svoje regije koje smo donijeli sa sobom. Na sajmu je prisustvovalo oko 30 vježbeničkih tvrtki iz cijele Slovačke.
U tako teškoj konkurenciji, nismo uspjeli osvojiti 1.mjesto, ali smo osvojili jednu od tri nagrade i to za najkreativniji logo.
Nakon proglašenja pospremili smo svoje materijale i uputili se u razgledavanje Zvolena gdje smo posjetili stari dvorac, jezgru grada i šoping centar.

4. dan
Ujutro praćeni hladnim vremenom uputili smo se u Bansku Štievnicu gdje smo posjetili rudnik zlata Štolna Bartolomej u kojem smo se spustili 60 metara ispod zemlje. Gledali smo prezentaciju o povijesti i radu rudnika nakon koje smo se uputili u radionicu starih zanata gdje smo imali mogućnost traženja zlata i izrade tradicionalnih nakita.

5. Dan
Zadnji dan mobilnosti u Slovačkoj započeli smo radionicom u školi koja je ujedno bila i evaluacija, zatim smo se zaputili u posjet jednoj obiteljskoj farmi te prema Banskoj Bistrici, koja je regionalno središte. Dan smo završili zabavom sa našim novim prijateljima iz Španjolske, Italije i Slovačke.

2. učenička mobilnost - Italija -Bari

1.dan
U sklopu projekta Međunarodno povezivanje vježbeničkih tvrtki - Young enterpreneurs in Europe sudionici iz Italije, Slovačke, Španjolske i Hrvatske okupili su se povodom druge mobilnosti u Bariju. Dan započinje doručkom i dolaskom u školu u ranim jutarnjim satima. Pri dolasku u školu poželjeli su nam dobrodošlicu, te nas upoznali sa svakom prostorijom škole. Svi zajedno smo radili životopis nakon kojeg smo imali ručak. Poslije ručka imali smo razgledavanje grada, a navečer smo posjetili muzej glinenih zviždaljki i arheološki muzej.

2.dan
Nakon buđenja i doručka u 8 i 30 smo krenuli u skolu na zajedničko okupljanje i od tamo smo krenuli na bus za Bari, u Bariju smo išli na sajam gdje smo razgledali automobile i razne druge stvari. Nakon sajma smo išli u razgledavanje grada koje je bilo zanimljivo i poučno, a na kraju dana smo večer završili jednom klasičnom talijanskom pizzom.

3. dan
Ujutro u 9 sati susreli smo se s ostalim učenicima i učiteljima kod škole i krenuli autobusom u tvornicu tjestenine "Divella" gdje smo se upoznali sa načinima pravljenja tjestenine i biskvita (keksa). Nakon obilaska tvornice vratili smo se u Rutigliano. U školi smo napisali motivacijska pisma te smo snimili video CV i video intervju. Nakon radionice u školi išli smo na ručak. Nakon kratkog odmora krenuli smo autobusom u razgledavanje Mola di Bari gdje smo posjetili poznate građevine. Večerali smo u tipičnoj talijanskoj pizzeriji i uživali u ambijentu.

4. dan

Nakon doručka krenuli smo u posjet tvornici voća gdje smo vidjeli proces branja i sortiranja voća (grožđe, marelice, trešnje, limun, breskve). Ručali smo u poznatom talijanskom restoranu. Poslije ručka krenuli smo u posjet u Castellana Grotte gdje smo prošli kroz špilju dugu 3 kilometara. Po završetku dana posjetili smo selo Alberobello koje je pod UNESCOVOM zaštitom zato što su krovovi u obliku stošca.

5. dan
U jutarnjim satima krenuli smo u šetnju i razgledavanje Rutigliana. U popodnevnim satima otišli smo u školu i dovršavali zadatke koje smo trebali ispuniti. Nakon što smo završili sve zadatke, išli smo razgledati Conversano, posjetili muzej i imali slobodno vrijeme. Nakon toga vratili smo se u školu na završni party.